Laposa Borterasz
Borászat
Badacsonytomaj

Leírás

Minden itt kezdődött, és most is nagy kedvenc a vendégek körében megunhatatlan panorámával, naplementével, borvacsorákkal. Az év (majdnem) minden napján várunk kóstolni, a személyzet mindig kész egy borbemutatóra.

EGÉSZ ÉVBEN BADACSONY

Lehet rekkenő nyári hőség, szürettől nyüzsgő ősz, vagy téli hóesés, a Laposa borterasz a Badacsony egyik legszebb pontján megunhatatlan panorámával vár egész évben.

A teraszon és a télen kandallóval fűtött belső térben a Laposa Birtok minden tétele kóstolható, a borokhoz helyi alapanyagokból készített finomságokat kínálunk, rendszeresek a heti ajánlatok, a borvacsorákra pedig különleges, szezonális menüket komponál a konyha.

MEGÚJULTUNK

Végre újra itt! Na persze mi eddig is itt voltunk, építkeztünk, felújítottunk, kantáros nadrágban rohangáltunk, izgultunk, fúrtunk, faragtunk. Dolgos időszak áll mögöttünk, de most veszünk egy nagy levegőt, egy kicsit nyugtatjuk a szemünket a megunhatatlan panorámán, aztán kinyitjuk a kapukat és várunk benneteket, hogy folytassátok a gyönyörködést.

LÁTNIVALÓK

Badacsony Magyarország ékszerdoboza, és ezt szeretnénk minél többeknek megmutatni. Hisszük, hogy ez a világ egyik legszebb szeglete, a Balaton partján. Található itt: tanúhegy, kőtenger, túraút, kilátó, kápolna, templom, és persze a pince mélyén izgalmasabbnál izgalmasabb fehérborok: Olaszrizling, Szürkebarát, Kéknyelű... A Hableány Badacsony központjában van, közel a strand, a kikötő, az Egri József Emlékmúzeum és a Hotel Bonvino. Innen a hegyre indulva a Római út és Kisfaludy út sarkán található kedvenc laza helyünk, a frissTerasz, ahol hamburger, napernyő, DJ, koncert, gyereksarok, gyerek program, sportközvetítések és jó borok várnak. Tovább a Kisfaludy úton, a jobb oldalon a hegy legromantikusabb helyét találjuk, a Szőlőhegy Bisztrót, ahol a száz éves lugas alatt csodálatos panoráma mellett fogyaszthatjuk el a magyar konyha klasszikusait. A Laposa terasz pedig még feljebb, a régi Bogyay birtokon, a hegy oldalában, félúton a hegy csúcsa felé várja a vendégeket. Innen séta távolság az összes nevezetesség, a Kisfaludy-ház, a Szegedy Róza ház, a Rózsakő, a Ranolder kereszt, a kék túra badacsonyi szakasza, vagy a Kisfaludy kilátó. Az Északi part nevezetességei is könnyen elérhetőek, mint a Tapolcai tavasbarlang, a Káli-medence, a Káptalantóti piac, a Csobánc és a Szigligeti Vár.

LAPOSA BIRTOK

Egy család, egy borászat, egy birtok és sok-sok gasztronómiai élmény a beach foodtól a modern bisztró konyháig. Birtokunk mára Badacsony egyik legkedveltebb borászatává vált.

Családunk alapvetően tradicionális, helyi szőlőfajtákkal foglalkozik, amelyek a vulkanikus eredetű tanúhegyek legjobb területein teremnek. A borok köré épültek a vendéglátóhelyek, ahol a kóstolók mellett izgalmas ízekkel és programokkal várunk minden Badacsonyba látogatót egész évben. Badacsony központjában, a Hableányban karnyújtásnyira készülnek a borok a látványborászatban, ahol a tartálytérben túra közben mutatjuk be a borkészítés fázisait – a pincében már pezsgőüzem is helyet kapott. A Laposa Birtok teraszán a Badacsony oldalában kóstolás közben a legszebb balatoni panoráma tárul eléd.

Fontosnak tartjuk, hogy Badacsonyt és a Badacsonyi borvidéket megismertessük a világgal. Helyben pedig szeretnénk közösséget építeni, átörökíthető értékeket teremteni, időtálló beruházásokat létrehozni és hosszú távú szemléletet kialakítani – gazdasági szempontból is. Olyan fenntartható fejlődésre törekszünk, amely összhangban van a természet ritmusával. Fontos célunk, hogy igazi életpályamodellt biztosítsunk a helyi fiatalok számára, megmutatva azt, hogy vidéken is lehet boldogulni.

Pincészetünkben alapvetően fehérborokat készítünk. A Badacsonyi borvidékre jellemző, tradicionális, helyi szőlőfajtákkal dolgozunk. Évente körülbelül 500 000 palack bort készítünk, főbb fajtáink az Olaszrizling, a Rajnai rizling, a Szürkebarát, a Kéknyelű, a Furmint és a Juhfark. Vannak hosszan érlelt, hordós, dűlőválogatott tételeink, és vannak friss, reduktív boraink is, minden alkalomra találsz megfelelő kíséretet.

Borainkban – amelyeknek intenzitását és tisztaságát korszerű technológiák alkalmazása adja – igyekszünk megmutatni a bazalthegyek minden szépségét. Alaptételeink (Friss, Illatos és Rosé) gyümölcsösebbek, könnyedebbek, míg komolyabb borainknál hangsúlyosabban van jelen a termőhelyre jellemző ásványosság, amely minden esetben eleganciával párosul.

A borkészítésnél a könnyedségbe zárt komplexitásra törekszünk: a borokban legyen benne minden íz, legyenek jó ivásúak, mutassák meg a termőhely és a fajta jellegzetességeit– vigyázunk azonban arra, hogy ne legyenek hivalkodók és túlzók.

Fedezzétek fel a környéket, és pihenjétek ki a fáradalmakat nálunk! ⁣ ⁣

Egy percig se gondolkodjatok, hogy elhozzátok-e kedvenceiteket, hiszen mindig szívesen látjuk négylábú barátaidat is!

Házirend

Vasárnap

Térkép

logo
Te is jártál már úgy, hogy ki szerettél volna mozdulni, de a kutyusoddal nem engedtek be a kiválasztott helyre? Sajnos mi igen. Épp ezért jött létre a Kutyával. Az oldalunkon megtalálod a legjobb állatbarát és a kutyatartáshoz elengedhetetlen helyeket.
App Store
Google Play

Jogi dokumentumok

Copyright © 2024 - Kutyával. Minden jog fenntartva.